Dah lama aku tak menaip dalam blog aku nih. Bukan apa aku cume ada sedikit malas untuk mengupdate blog ni. Tapi tiba-tiba aku rasa ada sesuatu yang aku ingin berkongsi dengan korang pasal isi hati kecil aku ni. Segalanya bermula begini…….
Sabtu lepas ( 6 March 2010 ) aku menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku di Batu Pahat, Johor ini merupakan majlis perkahwinan yang pertama selepas pemergian arwah atok Febuary lepas. Sedang aku duduk bertandang ber sama saudara mara dari Singapore tiba-tiba terkeluar soalan cepuk cemas dari Kak Ziza dan Abang Yus. Soalan tu berbunyi :
Kak Ziza : “epi da ada calon blom??”…
Aku : Dengan ikhlas dan jujur nye aku jawap “tak de la kak”…
Kak Ziza : “Try la carik satu...ramai yang da lepas ni”..
Aku : “bukan tanak kak.. sume tu kne pakai dwet..diri epi pon sendiri terkontang kanting ni kn nak couple2..epi nak stable kn diri sendiri dulu baru nak carik”…
Kak Ziza : “aah la pi..kerja dulu stable kn diri”..
Aku : “alah kak..umur 50 tahun pon boley kahwin”…
Kak Ziza : “hahaha..umur 50 tahun pon boleh dapat budak 22 tahun”..
Abang Yus : “memang sume tu kene pakai dwet..takpe carik je yang sesuai..bile kita da ad someone kita punye semangat tu lain taw pi..sebab ada someone yang support kita..kalau kita single kita asik nak pikir enjoy je..”..carik je..”
Aku : “tengok da dulu nanty camne”…
Kemudian pada malam nye aku lepak bersama teman rapat aku di JB di sebuah restoran cadang nye nak berbincang pasal reunion trip tapi rupanya ada 1 pengumuman yang membuat hati gembira. Iaitu sahabat rapat aku Og & Csa bakal melansungkan pertunangan pada bulan August ini. Mereka ni dah bercouple sejak umur 15 tahun lagi. Dorang la antara sahabat aku yang ber”cinta” paling lama. Aku rasa sangat happy dan bangga sebab sahabat aku yang aku kenal sejak umur 13 hingga skarang dah nak tunang. Taklama lagi kahwin pulak. Dan awal-awal lagi aku dah di booking untuk mengambil gambar mereka tunang.
Start dari situ aku mula terpikir pasal soal pasangan hidup. Aku memerlukan seseorang yang memahami dan menerima aku seadanya. Bagi aku nilai cinta itu sangat berharga, bernilai dan cinta itu satu pelaburan. Kalau boleh aku nak satu perhubungan tu kekal selamanya supaya cinta itu menjadi satu pelaburan yang tidak sia-sia hingga akhir hayat aku.
Entah la, mungkin belum sampai dan waktu untuk aku mencari seseorang yang istimewa. Tapi bila dipikirkan balik umur makin meningkat. Bila lagi nak carik kalau bukan sekarang masanya. Hurmm..
Filed Under:
Cadang nye memang nak tengok AJL tahun ni pat Bukit Jalil. Tapi bila ak call Dean kawan aku yang bekerja di MediaPrima kate tiket x dapat diselamatkan. Tiket banyak da abes so susa la. pass untuk krew pon xdapat nak cilok cz pass tu memang terhad. So apa kan daya tengok jela ng tv 29 inch pat ruma.Memang sangat tak best..malas nak bebel lame2 ni keputusan untyuk AJL 24 semalam..
Filed Under:
Nantikan video klip HATI yang di arah oleh AUZZA AZIZ dalam minggu terdekat ini...
Filed Under:
Masa untuk berubah. Tahun demi tahun aku menunggu saat ini iaitu untuk tamat dari belajar dan masa untuk pikirkan masa depan. Memiliki harta sendiri, life sendiri dan memiliki insan yang tersayang yang kekal untuk akhirnya. Ramai yang cakap ng aku.."epi asal ko takada couple ea? tak penah aku tgok ko ad couple".. bukannya aku tanak ad pasangan, bagi aku, aku cukup memilih untuk memilih pasangan memilih untuk yang terbaik. Kalau couple just hanya untuk sekadar suka-suka tu dah bunag masa dan duit aku..bagi aku cinta ibarat satu pelaburan. kalau percintaan itu gagal maknanya rugi segala penat lelah yang aku curahkan.
Filed Under:
tiba2 aku rasa cm nak meleleh air mata bila dengar lagu ni.boleh pulak teringat masa lampau yang tinggal kenangan..hurmm..bia la..dy tetap pergi..
Aku tidak bisa melupakannya
Kerana aku disayangi anda
"Waktu akan memperbaikinya semua '
Adakah sokongan daripada rakan-rakan
Tapi terlalu sedikit untuk mengubur anda
Di antara perjalanan yang terus-menerus
Hal yang menemukan aku lagi
Ini adalah suara anda dibawa oleh angin
Bolehkah anda lupa?
Setiap hari
Hari yang tidak ada di sini
Menjadi memori seperti kemarin
Ini beban saya begitu banyak
Satu hari hanya untuk satu hari
Kalau saja tanganku dapat menghapuskan air matamu
Lalu aku akan memberitahu anda
My everything
Kenangan masa lalu aku tidak bisa melupakan
Itu menyembunyikan malam masa lalu
Ketika kejam kali berhenti
Di atas janji yang saya tidak boleh
Adakah debu yang menetap di atas
Diam-diam, saya membersihkan diri dengan air mataku
Di antara penduduk besar
Saya cari lagi
Suaraku mengatakan bahawa aku mencintaimu
Bolehkah anda lupa
Setiap hari
Hari yang tidak ada di sini
Menjadi memori seperti kemarin
Ini beban saya begitu banyak
Satu hari hanya untuk satu hari
Kalau saja tanganku dapat menghapuskan air matamu
Lalu aku akan memberitahu anda
My everything
Dalam sepersekian jalan takdirku
Bahkan jika mereka mengatakan ini adalah mimpi yang hancur
Saya berharap saya dapat membawa anda kembali lagi
Satu hari hanya untuk satu hari
Jika aku bisa bertemu denganmu
Jika umur ini doa dapat membawa anda kembali
Apa yang saya tidak boleh mengatakan
Kata-kata saya tidak boleh mengatakan bahawa itu jauh di dalam hatiku
Lalu aku akan memberitahu anda
Aku cinta kamu
Satu hari hanya untuk satu hari
Kalau saja tanganku dapat menghapuskan air matamu
Lalu aku akan memberitahu anda
Kau adalah segalanya
Sila menerima keberanian terkini saya
Filed Under:


